„Construieste-l si vor veni” obisnuia sa fie o sintagma des folosita la inceputurile comertului online. Cererea de produse si servicii era atat de mare incat era suficient sa pui orice la vanzare – si clientii vor veni.

Acum, dupa aproape 30 de ani, peisajul este cat se poate de diferit. Ganditi-va la produse pe care nu le gasiti online, nu e asa de simplu.

Pentru un administrator de magazin online aceasta schimbare a declansat o nevoie sporita de a-si cunoaste clientii. De unde vin, cine sunt, ce varsta au, cand intra pe site, sunt intrebari la care trebuie sa aveti raspuns.

Cea mai simpla varianta pentru a afla raspunsul la aceste intrebari o reprezinta Google Analytics in general si rapoartele din sectiunea E-commerce in mod special.

Mai mult, Google Analytics Solutions Gallery este un loc in care gasiti rapoarte gata facute si le puteti importa direct in contul vostru de Google Analytics.

Noi vom prezenta in cele ce urmeaza doar cateva din aceste rapoarte:

Zilele cele mai aglomerate din saptamana

Acest raport va ajuta sa identificati orele si zilele in care clientii sunt mai activi. Informatia combinata cu momentul lansarii articolelor de presa este foarte importanta. Raportul il gasiti aici.

Trafic din retele sociale

Acest raport vine ca o completare la cel standard din Google Analytics si prezinta informatii foarte utile cum ar fi numarul de sesiuni, timpul petrecut si numarul de noi utilizatori pe site:

Analiza paginilor principale

Raportul de mai jos va prezinta paginile principale din site combinate cu alti indicatori importanti de performanta:

Viteza site-ului in functie de browser

Viteza cu care se incarca paginile site-ului este foarte importanta. O secunda in minus poate face toata diferenta. Acest raport va ajuta sa identificati paginile care se incarca greu.

Sursele de trafic

Adauga acest raport in contul tau de Google Analytics pentru a identifica toate sursele de trafic in functie de domeniul principal de accesare:

Eficienta continutului

Acest raport construit de Avinash Kaushik va dezvaluie continutul care prinde cel mai bine la utilizatori analizand timpul petrecut pe pagini in paralel cu numarul de vizite unice pe site.

Raport de cautare

Raportul de mai jos construieste o lista a cuvintelor cheie cautate de clienti. Variatii multiple ale aceluiasi cuvant pot indica faptul ca unii utilizatori au probleme in a gasi ce cauta:

Raport de trafic organic

Traficul organic este cea mai importanta forma de trafic pe care o puteti accesa. Acest raport va ofera o privire de ansamblu asupra acestor surse:

Raport de performanta

Un alt raport de analiza a performantei este acesta. El poate scoate in evidenta partile din site care necesita atentie:

Integrare SimpleShop cu Google Analytics si E-commerce

Pentru ca am vrut sa va oferim acces la toate aceste rapoarte, SimpleShop vine cu integrare Google Analytics pornind de la planul gratuit.

Activarea codului de tracking se face modificand ca in exemplul mai jos codul de instalare a widget-ului SimpleShop: