In ultimii ani, se observa o tendinta tot mai accentuata spre a renunta la tranzactiile in numerar. Pana nu demult, cardul bancar era doar un inlocuitor al fluturasului de salar si in zilele de 10 si de 25 ale lunii, oamenii se incolonau la ATM sa isi „ia” salariul.
Lucrurile s-au schimbat radical si adoptia metodelor de plata non-numerar este in crestere. Ultimul an a accentuat si mai mult aceasta tendinta si cardul a devenit pentru multi indispensabil, iar magazinele online care nu accepta platile cu cardul risc sa piarda un procent semnificativ de comenzi.
Din fericire, acum este simplu pentru orice antreprenor sa isi faca magazin online si sa accepte platile cu card, fara cunostinte tehnice, fara birocratie si fara costuri mari.
Cum functioneaza platile online?
Pentru a accepta plata cu card in magazinul online, un antreprenor trebuie sa faca un contract cu un procesator de plati. Un procesator de plati este un serviciu care intermediaza platile cu cardul intre cumparator si magazinul online. De mentionat ca un rol important al procesatorului este sa te protejeze de fraude.
Pasii procesului de plata online
- In momentul in care cumparatorul alege sa plateasca cu cardul, magazinul online il redirectioneaza catre procesatorul de plata
- Cumparatorul completeaza datele cardului bancar (de regula: numar card, nume, data expirarii si codul de verificare). In unele situatii, pentru o securitate sporita, banca poate solicita informatii suplimentare, cum ar fi un cod numeric trimis pe SMS pe numarul de telefon al detinatorului cardului
- Procesatorul comunica cu banca emitenta a cardului si autorizeaza tranzactia
- Procesatorul notifica magazinul online ca plata a fost efectuata, iar din acest moment antreprenorul poate onora comanda, fiind sigur ca va incasa contravaloarea comenzii, fara sa mai fie nevoit sa astepte pana banii intra in contul lui
- Odata autorizata plata, banii sunt transferati de catre banca in contul procesatorului de plata
- Peste cateva zile, banii sunt virati in contul bancar al antreprenorului, procesatorul retinandu-si un comision pentru serviciul de intermediere
Plata online cu card la SimpleShop
Magazinele online create pe platforma SimpleShop, atat contul gratuit, cat si abonamentele premium, beneficiaza de integrare automata cu un procesator de plati si nu mai e nevoie de un contract separat intre antreprenor si procesatorul de plati.
Astfel, ai scapat de birocratie si poti incepe sa vinzi si sa accepti plata cu cardul imediat.
Din punctul de vedere al antreprenorului, procesul a fost simplificat la maxim si tot ce trebuie sa faca este sa activeze plata cu card in interfata de administrare a magazinului sau, in sectiunea Modalitati de plata.

Contul gratuit SimpleShop vine cu plata cu card activata implicit.
Cum si cand ajung banii la tine?
Decontarile dinspre SimpleShop catre clienti se fac o data pe saptamana, in fiecare vineri. In decontarea saptamanala sunt incluse tranzactiile autorizate pana cu 5 zile inainte.
La fiecare decontare primesti si un raport detaliat cu toate tranzactiile incluse in decontare.
Banii sunt transferati direct in contul bancar al antreprenorului, mai putin comisioanele, care sunt retinute automat. La finalul fiecarei luni primesti o factura fiscala reprezentand valoarea comisioanelor retinute de SimpleShop.
Contul in care facem transferul il furnizezi usor prin interfata de administrare.

Care sunt comisioanele SimpleShop?
Poti sa vezi comisioanele actuale pe pagina de prezentare a abonamentelor.
Cum se inregistreaza platile online si comisioanele aferente in contabilitate?
Sa presupunem ca esti platitor de TVA si ca ai facut o vanzare de servicii in valoare de 100 RON + TVA. Pentru exemplificare, sa presupunem ca comisionul SimpleShop este de 5% + TVA. In cazul acesta, inregistrarile arata ca mai jos.
1. Vanzarea
4111 = 704 100 RON
4111 = 4427 19 RON
2. Factura de comision primita de la SimpleShop
628 = 401 5 RON
4426 = 401 0.95 RON
3. Incasarea contravalorii vanzarilor prin SimpleShop
5121 = 4111 119 RON
401 = 5121 5.95 RON
In cazul in care vanzarea a reprezentat marfuri, contul 704 se inlocuieste cu contul 707.
Aceste inregistrari sunt date cu titlu de exemplu, in functie de specificul afacerii dumneavoastra inregistrarile pot fi diferite. Va rugam sa va adresati furnizorului dumneavoastra de servicii de contabilitate pentru inregistrarile adaptate afacerii dumneavoastra.
Indiferent cum le inregistrezi, acum e simplu sa vinzi online, fara birocratie si fara cunostinte tehnice. Cu un cont gratuit de la SimpleShop, tot ce trebuie sa faci este sa adaugi produsele, sa instalezi widget-ul la tine pe site si sa anunti pe toata lumea pe social media!
Iar daca nu stii ce sa vinzi, te ajutam noi cu cateva sugestii de produse digitale la mare cautare in 2021.