E clar pentru toata lumea ca Black Friday este cea mai aglomerata zi de shopping online pe parcursul anului – asta cel putin in Europa, pentru ca in US, Cyber Monday devenit pentru prima data in 2020 cea mai buna zi pentru magazinele online.

Black Friday – ziua de dupa Thanksgiving este in mod traditional ultima zi de vineri din luna noiembrie, iar Cyber Monday este lunea de dupa Black Friday (sau prima zi de luni dupa Thanksgiving).

La noi, in RO, Emag a furat startul acum cativa ani, devansand BFul – la inceput l-au devansat cu o saptamana si apoi cu doua.

Ei fiind cei mai mari, Black Friday in Romania este neoficial stabilit in ziua in care Emag tine ‘sarbatoarea’ – iar in 2020, asta s-a intamplat in 13 noiembrie.

Evident, orice magazin online poate alege si optiunile ar fi sa tina Black Friday-ul in ziua in care il tine Emag sau sa il tina separat in ultima zi de vineri din luna noiembrie.

Sau – cum am vazut – sunt magazine care il tin un weekend intreg sau chiar o saptamana.

Cand e mai bine sa organizezi Black Friday?

Pentru Emag, cel mai bine functioneaza un eveniment condesant – intr-o singura zi – profitand astfel de focus si de FOMO-ul (fear of missing out) clientilor, care se grabesc sa cumpere pentru a prinde un discount

Pentru un magazin mic, decizia este mai grea – pentru ca este greu sa ai o putere de foc media si CPC suficient de mare pentru atrage un trafic mare intr-o singura zi. De aceea, pentru un magazin mic sau mediu, poate sa fie o alternativa mai buna sa pastreze ‘sarbatoarea’ si ofertele o perioada mai lunga de timp. Conteaza mult in decizie si baza de date cu clienti existenti sau recurenti pe care magazinul poate face emailing – pentru ca in cazul promotiilor una dintre cele mai eficiente modalitati de promovare este emailingul (oferind putere de foc intr-un timp scurt).

La fel, conteaza capacitatea logistica a magazinului – un eveniment condensat intr-o zi va pune o presiune logistica mult mai mare pe magazin.

Cateva cifre si informatii despre Black Friday