Am discutat saptamanile trecute modalitatile de crestere a traficului si am insistat, in special pe sursele organice de crestere a traficului. Asta pentru ca – evident – este de preferat sa crestem traficul organic, cu costuri cat mai mici si la modul stabil si scalabil.

Dar, de multe ori, asta poate sa dureze mult si rezultatele sa fie imprevizibile.

De cealalta parte, traficul platit poate fi crescut imediat si este extrem de scalabil (numarul vizitatorilor creste imediat proportional cu bugetul pe care il avem la dispozitie).

Principalele surse de trafic platit sunt legate de reclama in diferite medii – de la Google, la Facebook, la Instagram si TikTok, insa traficul platit poate sa fie extrem de divers si sa vina din zone in care nu ne asteptam (decat daca ne gandim foarte atent la audienta noastra).

Cand ne gandim la trafic platit, probabil top of mind pentru majoritatea antreprenorilor este Google si Facebook Boosts, insa universul reclamelor platite este mult mai mare si fiecare modalitate trebuie utilizata la modul pragmatic – adica avem in vedere ca traficul pe care il primim este doar ‘imprumutat’ si trebuie sa ne indeplinim obiectivele de vanzari, astfel incat relatia sa fie profitabila.

In functie de platforma, cumparam diferite lucruri de la fiecare:

Pe scurt, in functie de platforma, cumparam reach, afisari, click-uri sau chiar leaduri.

Evident cele mai valoroase sunt lead-urile. Mai ales daca costul de achizitie per lead este sub marja cu care vindem noi produsele.

In acelasi fel, reclama noastra poate sa fie:

Alte tipuri de reclama paid pe care le putem avea in vedere:

Pe scurt: