Am discutat saptamanile trecute modalitatile de crestere a traficului si am insistat, in special pe sursele organice de crestere a traficului. Asta pentru ca – evident – este de preferat sa crestem traficul organic, cu costuri cat mai mici si la modul stabil si scalabil.
Dar, de multe ori, asta poate sa dureze mult si rezultatele sa fie imprevizibile.
De cealalta parte, traficul platit poate fi crescut imediat si este extrem de scalabil (numarul vizitatorilor creste imediat proportional cu bugetul pe care il avem la dispozitie).
Principalele surse de trafic platit sunt legate de reclama in diferite medii – de la Google, la Facebook, la Instagram si TikTok, insa traficul platit poate sa fie extrem de divers si sa vina din zone in care nu ne asteptam (decat daca ne gandim foarte atent la audienta noastra).
Cand ne gandim la trafic platit, probabil top of mind pentru majoritatea antreprenorilor este Google si Facebook Boosts, insa universul reclamelor platite este mult mai mare si fiecare modalitate trebuie utilizata la modul pragmatic – adica avem in vedere ca traficul pe care il primim este doar ‘imprumutat’ si trebuie sa ne indeplinim obiectivele de vanzari, astfel incat relatia sa fie profitabila.
In functie de platforma, cumparam diferite lucruri de la fiecare:
- De exemplu de la Google Ads cumparam clickuri, in sistem CPC (cost per click)
- La Facebook Boosts cumparam reach (adica numarul de wall-uri in care ne ajunge postarea)
Pe scurt, in functie de platforma, cumparam reach, afisari, click-uri sau chiar leaduri.
Evident cele mai valoroase sunt lead-urile. Mai ales daca costul de achizitie per lead este sub marja cu care vindem noi produsele.
In acelasi fel, reclama noastra poate sa fie:
- Contextuala (de exemplu, reclama in Google Search)
- Bannere/Display
- Remarketing – adica targetam clientii cu care avem deja un fel de relatie (fie ca ne-au vizitat deja siteul sau sunt clientii nostri si le-am incarcat adresa de email sau telefon in platforma prin care livram reclama).
Alte tipuri de reclama paid pe care le putem avea in vedere:
- Influencerii – adica platim pentru postari ale influencerilor sau vedetelor (modalitate care functioneaza destul de bine pentru fashion)
- Afiliate marketingul – adica platim un pret pentru un lead sau un click trimis de un alt site (printr-o platforma de genul Profitshare sau 2Performant). Afiliate-ul este metoda foarte eficienta, dar complicat de inteles in detaliu, astfel ca o vom explica ulterior.
Pe scurt:
- Traficul organic este relevant, contextual si ieftin
- Traficul platit este imediat (rapid), scalabil si direct proportional cu bugetul (insa de multe ori este scump si trebuie sa fim foarte atenti ca este profitabil).