Un antreprenor in comert online, la inceput de drum, trebuie sa ia foarte multe decizii.

Este nisa pe care intru suficient de mare si de profitabila? Merita sa ma listez in marketplace-uri, cum e Emag? Ce design trebuie sa aiba site-ul meu? Ce procesator de plata sa aleg? Cum voi trimite produsele clientilor?

Dintre toate aceste decizii, alegerea unei platforme de ecommerce este una dintre cele mai importante. Optiuni sunt multe si trebuie sa ai in vedere foarte multe aspecte: tipul de produse, numarul produselor, piata tinta (vinzi doar local sau si international?), etc.

Sa vedem cum se compara doua din platformele disponibile antreprenorilor romani.

Ce este Shopify

Cu totii am auzit de Shopify si stim, in principiu, ce face.

Doar ca o idee gresita destul de comuna este ca Shopify (si serviciile similare gigantului de tehnologie), sunt folosite exclusiv de catre firme mici sau la inceput de drum.

Nimic mai gresit. Shopify si serviciile similare sunt folosite in numeroase cazuri de magazine online cu cifra de afaceri de sute de milioane sau miliarde de dolari.

Ce este SimpleShop

SimpleShop este o solutie de ecommerce care se instaleaza pe un site de prezentare deja activ, se seteaza online in cateva minute, moment din care magazinul online devine activ.

Acest proces simplifica la maxim construirea unui magazine online si este dedicat comerciantilor care au deja un site de prezentare activ.

SimpleShop si Shopify, fata in fata

SimpleShop Shopify
Pret Planul Starter de la SimpleShop este gratuit, iar magazinele care vor sa foloseasca si facilitatile Premium pot alege planul Plus, de 19 EUR / luna. Shopify ofera mai multe planuri de abonament, pretul pentru un magazin online incepand de la 29 USD / luna.
Comisioane Cu SimpleShop poti accepta plati cu cardul si comisionul incepe de la 2.9% + TVA / tranzactie. Nu exista comision pentru tranzactiile platite in alte moduri. Daca folosesti Shopify Payments, comisionul este intre 2.4% + 30¢ USD si 2.9% + 30¢ USD / tranzactie. Pentru tranzactiile platite cu alte mijloace trebuie sa platesti intre 0.5% si 2% comision.
Usurinta in utilizare SimpleShop a fost creat pentru antreprenori fara cunostinte tehnice si panoul de administrare este extrem de intuitiv. Shopify incearca sa acopere o gama mai larga de antreprenori, vizand si magazinele mai mari. Astfel ca panoul de administrare include mult mai mult optiuni, devenind astfel mai complex pentru un utilizator non tehnic.
Flexibilitate SimpleShop ofera o serie de setari si personalizari pentru a permite antreprenorilor sa isi customizeze magazinul, dar scopul este de a oferi un serviciu simple, accesibil oricui. Shopify este o platforma extrem de populara si veche pe piata. De-a lungul timpul si-a extins functionalitatile astfel ca este extrem de flexibil atat din punct de vedere al functionalitatilor posibile.
Design SimpleShop poate fi utilizat in mai multe moduri:
– ca si shopping cart care se instaleaza pe site-ul tau. Poti controla astfel 100% designul site-ului, iar shop-ul va avea un design standard, optimizat, cu cateva optiuni de configurare.
– poate fi accessibil la o adresa de URL standard simpleshop.ro/nume-magazin, unde layout-ul este standard, iar antreprenorul poate controla elemente de culoare, fonturi etc.
– ca si headless ecommerce API, caz in care ai nevoie de un programator sa iti realizeze site-ul, dar nu exista nici o restrictie de design
Shopify are un sistem de templating extrem de puternic si versatil, precum si o librarie de template-uri din care poti alege.

Cine foloseste Shopify?

Am gasit pe Yahoo Finance o lista cu asemenea companii mari care folosesc, in acest caz, Shopify. Dar lista ar fi mult mai lunga daca ne-am uita si la companiile mari care folosesc servicii similare de ecommerce.

Cateva exemple, cunoscute tuturor:

Ne-am putea intreba de ce prefera aceste firme si alte firme mari sa foloseasca servicii standardizate de ecommerce.

Raspunsul vine din simplitate. Aceste firme prefera sa se concentreze pe core business si sa nu isi ocupe timpul cu dezvoltarea websiteului de vanzare.

Sa dezvolti un magazin online e complicat si consumator de bani, timp si focus. Ori aceste firme au succes tocmai pentru ca fac foarte bine produsul pe care il vand si prefera sa se concentreze pe core business, nu pe dezvoltarea inhouse a magazinului online, care le-ar distrage atentia.

In plus, e greu pentru orice comerciant si producator sa construiasca un site de vanzare la fel de bun ca un produs standardizat, gestionat de o firma de tehnologie care doar asta face.

Shopify este un gigant mondial, cu peste 7000 de angajati si o valoare de piata de 155 mld USD.

Cine foloseste SimpleShop?

SimpleShop este folosit in special de firmele romanesti mici si medii, printre ele si nume cunoscute ca U BT.

Concluzie

Fiecare din aceste doua platforme au avantaje si dezavantaje.

Shopify nu mai are nevoie de prezentare si este o solutie buna pentru realizarea unui magazin online. Fiind o platforma mai complexa, realizarea unui magazin si, mai ales, personalizarea lui, vor necesita ajutorul unei persoane tehnice.

SimpleShop este concurentul local al Shopify, o firma de tehnologie romaneasca, folosita pentru vanzari online de catre companii mari din Romania si alte tari.

Pentru antreprenorii romani, SimpleShop vine integrat cu un procesator de plati cu cardul romanesc, platile se deconteaza saptamanal iar setupul dureaza cateva zeci de minute.