Fiecare client e diferit – fiecare client conteaza!
Exista cu siguranta o diferenta mare intre clientii ocazionali si cei recurenti. Identificarea profilului de client ideala tipului de business este cruciala in administrarea unui eCommerce eficient.
Un client recurent este atras de brand, de poveste.
Un client ocazional este atras de oferte!
Si totusi tipologiile de clienti sunt mult mai diversificate de atat.
Incepem astazi seria in care descoperim principalele profile de consumatori online, detaliem profilul fiecarei categorii precum si modul in care eCommerce site-ul se poate adresa fiecareia.
#1 Consumatorul de oferte
Mare cautator de oferte si chilipiruri, clientul de reduceri va reactiona la discount-uri semnificative fara neaparat a compara si elementele calitative. El va compara produsele pe mai multe site-uri si va alege oferta cea mai favorabila lui.
67% dintre customeri cumpara dupa regula celui mai mic pret.
Acestia nu formeaza o legatura cu brand-ul sau povestea si astfel au sanse mici sa devina clienti recurenti.
Cum transformam un client de reduceri intr-un client fidel?
1. Discounturi de loialitate
O modalitate simpla este de a-l fideliza prin coduri de discount in newsletter. Prin aceasta metoda ne asiguram ca va reveni in cautarea de chilipiruri sau oferte, avand siguranta unui cod suplimentar reducere
2. Transport gratuit
Ofera coduri de gratuitate transport la urmatoarea comanda.
64% din clientii online aleg cu prioritate optiuni cu comanda gratuita.
3. Puncte de loialitate
Daca vinzi produse cu pret unitar mic sau oferi microplati, optiunile de mai sus pot fi mai costisitoare decat beneficiul generat. De aceea poti implementa sisteme de loializare cumulativa. Astfel, la un anumit numar de comenzi/la o anumita suma cumulata poti oferi un discount semnificativ cumparatorilor.
La aceasta optiune insa e foarte important sa tii cumparatorul constant informat despre cate puncte a strans si cat de putine mai trebuie sa stranga pentru a debloca discount-ul, altfel risti sa uite de beneficiu.
Vrei si mai multe pont-uri despre cum sa fidelizezi cautatorii de reduceri ? Urmareste-ne pe facebook si scrie-ne pe facebook sau whatsapp intrebarile tale.
Urmareste constant blog-ul simpleshop pentru a afla cand publicam urmatorul ghid despre Consumatorul explorator.